ПРАВИЛА благоустрою, забезпечення чистоти, порядку і дотримання тиші у м. Житомирі

ЗМІСТ:

1. Загальні положення.

2. Визначення термінів.

3. Права та обов'язки громадян у сфері благоустрою міста Житомира.

4. Права та обов'язки підприємств, установ, організацій, фізичних осіб — підприємців міста Житомира.

5. Вимоги щодо поводження з відходами.

6. Порядок здійснення благоустрою та утримання території міста Житомира.

6.1. Загальні вимоги до порядку здійснення благоустрою та утримання об'єктів благоустрою.

6.2. Порядок здійснення благоустрою та утримання територій загального користування.

6.3. Вимоги до впорядкування територій підприємств, установ, організацій, фізичних осіб — суб'єкти підприємницької діяльності, громадян.

6.4. Порядок здійснення благоустрою та утримання прибудинкової території, територій житлової та громадської забудови.

6.5. Порядок здійснення благоустрою та утримання територій підприємств, установ, організацій, фізичних осіб — суб'єктів підприємницької діяльності, прилеглих до них територій та закріплених за ними територій.

6.6. Порядок здійснення благоустрою та утримання територій будівель та споруд інженерного захисту, санітарних споруд.

6.7. Санітарне очищення територій населених пунктів.

6.8. Порядок санітарного очищення території міста Житомира.

6.9. Обов'язок по механізованому та ручному прибиранню та утриманню територій, вчинення протиожеледних заходів.

6.10. На територіях та інженерних спорудах, які їм належать або передані в користування, або використовуються при наданні послуг-підприємства, установи, організації, фізичні особи — суб'єкти підприємницької діяльності, громадяни зобов'язані проводити весь комплекс робіт, спрямований на наведення та постійне підтримання чистоти і порядку, збереження зелених насаджень.

6.11. Зобов'язання по встановленню та утриманню урн.

6.12. Зимове прибирання суб'єктами у сфері благоустрою відповідних територій.

6.13. Обмеження при використанні об'єктів благоустрою

6.14. Обмеження щодо куріння тютюнових виробів

6.15. Обмеження (обтяження) на використання земельних ділянок
об'єктів благоустрою.

6.16. Порядок утримання собак, котів та інших тварин на території міста Житомира.

6.17. Права власників тварин.

6.18. Обов'язки власників тварин.

6.19. Реєстрація собак, котів та інших тварин.

6.20. Відлов та тимчасова ізоляція домашніх тварин.

6.21. Умертвіння тварин.

6.22. Відповідальність осіб, що тримають собак, котів та інших тварин.

6.23. Повноваження та контроль у сфері поводження з домашніми та іншими тваринами.

6.24. Участь громадських організацій (об'єднань) у забезпеченні дотримання вимог цих Правил у сфері поводження з домашніми та іншими тваринами.

6.25. Перелік порід собак з підвищеною агресивністю, які визнані міжнародними кінологічними організаціями.

6.26.Правила з дотримання тиші в громадських місцях у м. Житомирі.

7. Вимоги до утримання елементів благоустрою міста Житомира.

7.1. Порядок утримання покриття площ, проспектів, вулиць, доріг, тротуарів.

7.2. Порядок утримання зелених насаджень на об'єктах благоустрою.

7.3. Порядок видалення та пересаджування зелених насаджень.

7.4. Порядок утримання будинків та споруд, їх фасадів.

7.5. Порядок утримання будівель та споруд системи інженерного захисту територій, санітарних споруд.

7.6. Порядок утримання пам'яток культурної спадщини.

7.7. Порядок утримання спортивних споруд.

7.8. Вимоги до утримання ліхтарів вуличного освітлення, засобів та обладнання зовнішнього освітлення, установок по декоративному підсвічуванню будинків і пам'ятників, вивісок, вітрин.

7.9. Порядок утримання обладнання та елементів благоустрою дитячих, спортивних майданчиків, майданчиків для дозвілля та відпочинку та інших майданчиків.

7.10. Порядок утримання тимчасових споруд (надалі – ТС) для провадження підприємницької діяльності, торгово-посадочних комплексів та іншого обладнання, з якого здійснюється торговельна, рекламна та інша діяльність

7.11. Порядок утримання елементів благоустрою при розташуванні зовнішньої реклами.

7.12. Порядок утримання телефонних автоматів.

7.13. Порядок утримання мостів, шляхопроводів, підземних пішохідних переходів.

7.14. Порядок утримання технічних засобів регулювання дорожнього руху.

7.15. Порядок утримання інших елементів благоустрою (малих архітектурних форм некомерційного призначення, садових лав, покажчиків найменування вулиць, будинкових номерних знаків, вуличних годинників, меморіальних дощок, тощо).

8. Порядок здійснення благоустрою, утримання об'єктів та елементів благоустрою підприємствами, установами, організаціями, фізичними особами — суб'єктами підприємницької діяльності, що здійснюють окремі види діяльності.

8.1. Порядок здійснення благоустрою, утримання об'єктів та елементів благоустрою підприємствами, установами, організаціями, фізичними особами — суб'єктами підприємницької діяльності, що здійснюють перевезення пасажирів та вантажів.

8.2. Порядок здійснення благоустрою, утримання об'єктів та елементів благоустрою під час будівництва, реконструкції, земляних, монтажних, ремонтних та інших робіт.

8.3. Зобов’язання замовників, підприємств, установ, організацій, фізичних осіб — суб'єктів підприємницької діяльності, громадян у сфері будівництва.

8.4. Порядок проведення земляних та інших робіт, пов'язаних з порушенням благоустрою.

8.5. Порядок здійснення благоустрою, утримання об'єктів та елементів благоустрою під час проведення виставок, святкових, розважальних та інших масових заходів.

8.6. Порядок здійснення благоустрою, утримання об'єктів та елементів благоустрою підприємствами, установами, організаціями, фізичними особами — суб'єктами підприємницької діяльності, що здійснюють торгівлю або діяльність з надання побутових послуг.

9. Громадський контроль у сфері благоустрою території міста Житомира.

10. Контроль у сфері благоустрою території міста Житомира.

11. Відповідальність підприємств, установ, організацій, фізичних осіб — суб'єктів підприємницької діяльності, громадян за порушення Правил благоустрою, забезпечення чистоти, порядку і дотримання тиші у м. Житомирі.

12. Порядок громадського обговорення проекту Правил благоустрою, забезпечення чистоти, порядку і дотримання тиші у м. Житомирі.

13. Порядок внесення змін до Правил благоустрою, забезпечення чистоти, порядку і дотримання тиші у м. Житомирі.

1. Загальні положення.

1.1. Правила благоустрою, забезпечення чистоти, порядку і дотримання тиші у м. Житомирі (далі — Правила) — є нормативно-правовим актом, яким установлюється порядок благоустрою та утримання об'єктів благоустрою міста Житомира, визначаються правові, економічні, екологічні, соціальні та організаційні основи благоустрою.

1.2. Правила розробленні згідно з:

— Конституцією України;

— Законами України:

— «Про місцеве самоврядування в Україні»;

— «Про благоустрій населених пунктів»;

— «Про забезпечення санітарного та епідеміологічного благополуччя населення»;

— «Про охорону навколишнього природного середовища»;

— «Про відходи»;

— «Про охорону культурної спадщини»;

— «Про регулювання містобудівної діяльності»;

— «Про рекламу»;

— «Про житлово-комунальні послуги»;

— «Про дорожній рух»;

— «Про карантин рослин»;

— «Про тваринний світ»;

— «Про захист населення від інфекційних хвороб»;

— «Про захист тварин від жорстокого поводження»;

— «Про ветеринарну медицину».

— Постановою Верховної Ради України «Про затвердження Порядку обмеження, тимчасової заборони (призупинення) або припинення діяльності підприємств, установ, організацій і об'єктів у випадку порушення ними законодавства про охорону навколишнього середовища»;

— Постановами Кабінету Міністрів України:

— від 01.08.06 № 1045 «Про затвердження Порядку видалення дерев, кущів, газонів і квітників у населених пунктах»;

— від 04.03.04 № 265 «Про затвердження Програми поводження з твердими побутовими відходами»;

— від 08.04.99 № 559 «Про такси для обчислення розміру збитку, заподіяного зеленим насадженням у межах міст та інших населених пунктів»;

— від 15.06.06 № 826 «Про затвердження Порядку визначення відновної вартості об'єктів благоустрою»;

— від 03.12.2009 № 1342 «Про затвердження Правил паркування транспортних засобів».
— Наказами:

— Міністерства будівництва, архітектури та житлово-комунального господарства України від 10.04.06 № 105 «Про затвердження Правил утримання зелених насаджень у населених пунктах»;

— Державного комітету України з питань житлово — комунального господарства від 17.05.05 № 76 «Про затвердження Правил утримання жилих будинків та прибудинкових територій»;

— Міністерства з питань житлово-комунального господарства України від 12.05.09 № 127 «Про затвердження методики визначення відновної вартості зелених насаджень»;

— МОЗ України від 17.03.2011 № 145 «Про затвердження Державних санітарних норм та правил утримання територій населених місць»;

— Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 21.10.2011 № 244 «Про затвердження Порядку
розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності».
— рішеннями Житомирської міської ради та її виконавчого комітету;

— іншими нормативно-правовими актами, що регулюють відносини у цій сфері.

1.3. Житомирська міська рада забезпечує вільний доступ населення,
підприємств, установ, організацій всіх форм власності до цих Правил. Правила
є відкритими та доступними.

1.4. Благоустрій міста передбачає:

— розроблення і здійснення ефективних і комплексних заходів з утримання території міста у належному стані, її санітарного очищення, збереження об'єктів загального користування, а також природних ландшафтів, інших природних комплексів і об'єктів;

— організацію належного утримання та раціонального використання території, будівель, інженерних споруд та об'єктів рекреаційного, природоохоронного, оздоровчого, історико-культурного та іншого призначення;

— створення умов для реалізації прав суб'єктами у сфері благоустрою міста.

1.5. Система благоустрою міста включає:

— управління у сфері благоустрою міста;

— визначення суб'єктів та об'єктів у сфері благоустрою міста;

— організацію благоустрою міста;

— стандартизацію і нормування у сфері благоустрою міста;

— фінансове забезпечення благоустрою міста;

— здійснення державного, самоврядного і громадського контролю у сфері благоустрою міста;

— встановлення відповідальності за порушення законодавства у сфері благоустрою міста.

1.6. Організацію благоустрою міста забезпечують місцеві органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування відповідно до повноважень, установлених законом.

1.7. Благоустрій здійснюється в обов'язковому порядку на всій території міста.

1.8. Правила забезпечують державні, громадські та приватні інтереси.

1.9. Правила містять загальнообов'язкові на території міста Житомира норми, за порушення яких винні особи притягуються до відповідальності, встановленої законодавством України.

1.10. Графічна частина Правил розробляється на замовлення виконавчих органів місцевого самоврядування та приймається окремо.

1.11.Об'єкти благоустрою та їх використання.

1.11.1. Об'єкти благоустрою використовуються відповідно до їх функціонального призначення для забезпечення сприятливих умов життєдіяльності людини на засадах їх раціонального використання та охорони з урахуванням вимог правил благоустрою території населених пунктів, місцевих
правил забудови, інших вимог, передбачених законодавством.

1.11.2. До об'єктів благоустрою населених пунктів належать:

1. Території загального користування:

а) парки (гідропарки, лугопарки, лісопарки, парки культури та відпочинку, парки — пам'ятки садово-паркового мистецтва, спортивні, дитячі, історичні, національні, меморіальні та інші), рекреаційні зони, сади, сквери та
майданчики;

б) території пам'яток культурної спадщини;

в) майдани, площі, бульвари, проспекти;

г) вулиці, дороги, провулки, узвози, проїзди, пішохідні та велосипедні
доріжки;

ґ) пляжі;

д) кладовища;

е) інші території загального користування.

2. Прибудинкові території.

3. Території будівель та споруд інженерного захисту територій.

4. Території підприємств, установ, організацій та закріплені за ними
території на умовах договору.

До об'єктів благоустрою можуть належати також інші території в межах населеного пункту.

1.12.Елементи благоустрою є:

— покриття площ, вулиць, доріг, проїздів, алей, бульварів, тротуарів, пішохідних зон і доріжок відповідно до діючих норм і стандартів;

— зелені насадження, у тому числі снігозахисні та протиерозійні, уздовж вулиць і доріг, у парках, скверах, на алеях, бульварах, у садах, інших об'єктах благоустрою загального користування, санітарно-захисних зонах, на прибудинкових та інших територіях;

— будинки та споруди, їх фасади;

— будівлі та споруди системи збирання і вивезення відходів;

— будівлі та споруди системи інженерного захисту території, санітарні споруди;

— комплекси та об'єкти монументального мистецтва;

— спортивні споруди;

— обладнання місць для зупинки маршрутних транспортних засобів;

— обладнання (елементи) дитячих, спортивних та інших майданчиків для дозвілля та відпочинку;

— технічні засоби регулювання дорожнього руху, у тому числі
дорожні знаки, знаки місць для зупинки маршрутних транспортних засобів,
переходів, покажчики найменування вулиць, будинкові номерні знаки;

— засоби та обладнання зовнішньої реклами;

— ліхтарі вуличного освітлення, засоби та обладнання зовнішнього
освітлення, установки для декоративного підсвічування будинків і пам'ятників;

— телефонні автомати загального користування;

— тимчасові споруди ( надалі — ТС) для провадження підприємницької діяльності;

— малі архітектурні форми некомерційного призначення;

— шлагбауми та інші огородження, що встановлюються з метою
обмеження проїзду або контролю за переміщенням транспортних засобів;

— урни, контейнери для сміття, сміттєзбірники;

— садові лави;

— вуличні годинники, меморіальні дошки;

— громадські вбиральні;

— інші елементи, визначені нормативно-правовими актами.

2. Визначення термінів.

2.1. Терміни даних Правил використовуються у значеннях, визначених законами та підзаконними актами чинного законодавства України.

3. Права та обов'язки громадян у сфері благоустрою міста Житомира.

3.1. Громадяни у сфері благоустрою міста мають право:

— користуватись об'єктами благоустрою міста;

— брати участь в обговоренні Правил та проектів благоустрою території міста;

— вносити на розгляд органів місцевого самоврядування пропозиції з питань благоустрою міста;

— отримувати в установленому законом порядку повну та достовірну інформацію про затвердження Правил благоустрою території та внесення до них змін, а також роз'яснення їх змісту;

— брати участь у здійсненні заходів з благоустрою міста, озелененні та утриманні в належному стані садиб, дворів, парків, площ, вулиць, кладовищ, братських могил, обладнанні дитячих і спортивних майданчиків, ремонті шляхів і тротуарів, інших об'єктів благоустрою;

— вимагати негайного виконання робіт з благоустрою міста в разі, якщо невиконання таких робіт може завдати шкоди життю, здоров'ю або майну громадян;

— звертатись до суду з позовом про відшкодування шкоди, заподіяної майну чи здоров'ю громадян унаслідок дій чи бездіяльності балансоутримувачів об'єктів благоустрою.

3.2. Громадяни у сфері благоустрою міста зобов'язані:

— утримувати в належному стані закріплені за ними в установленому порядку території ( додержуватися вимог чинного законодавства про охорону довкілля, не порушувати прав власників суміжних земельних ділянок та землекористувачів дотримуватися правил добросусідства та обмежень, пов'язаних з встановленням земельних сервітутів та охоронних зон) ;

— дотримуватися Правил благоустрою території міста;

— не порушувати права і законні інтереси інших суб'єктів у сфері благоустрою міста;

— відшкодовувати в установленому порядку збитки, завдані порушенням законодавства з питань благоустрою населених пунктів;

— дотримуватись правил утримання та поводження з домашніми та іншими тваринами в місті Житомирі;

— виконувати інші обов'язки у сфері благоустрою, передбачені Законом України «Про благоустрій населених пунктів», законами України, цими Правилами, рішеннями центральних органів виконавчої влади та місцевого самоврядування, іншими нормативно-правовими актами України.

4. Права та обов'язки підприємств, установ, організацій,

фізичних осіб — підприємців міста Житомира.

4.1. Підприємства, установи, організації, фізичні особи — підприємці у сфері благоустрою міста мають право:

— брати участь у розробленні планів соціально-економічного розвитку населених пунктів та заходів з благоустрою їх територій;

— брати участь в обговоренні проектів законодавчих та інших нормативно — правових актів з благоустрою міста;

— вимагати негайного виконання робіт з благоустрою в разі, якщо невиконання таких робіт може завдати шкоди життю або здоров'ю громадян, їх майну та майну юридичної особи;

— брати участь у роботі комісій з прийняття в експлуатацію нових, реконструйованих та капітально відремонтованих об'єктів благоустрою;

— вносити на розгляд органів місцевого самоврядування пропозиції щодо поліпшення благоустрою міста.

4.2. Підприємства, установи, організації, фізичні особи — підприємці у сфері благоустрою міста зобов'язані:

— утримувати в належному стані території надані їм в установленому законом порядку;

— утримувати в належному стані території, надані їм в установленому законом порядку, у тому числі утримувати в належному стані закріплені за ними на умовах договору з балансоутримувачем об'єкта благоустрою (їх частини);

— усувати на закріплених за ними об'єктах благоустрою (їх частинах) за власний рахунок та в установлені строки пошкодження інженерних мереж або наслідки аварій, що сталися з їх вини;

— усувати на закріплених за ними об'єктах благоустрою (їх частинах) наслідки надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру в установленому порядку;

— проводити згідно з планами, затвердженими органами державної влади, органами місцевого самоврядування, інвентаризацію та паспортизацію закріплених за ними об'єктів благоустрою (їх частин);

— у процесі утримання об'єктів благоустрою (їх частин) дотримуватися відповідних технологій щодо їх експлуатації та ремонту, регулярно здійснювати заходи щодо запобігання передчасному зносу об'єктів, забезпечення належних та безпечних умов їх функціонування та утримання їх у чистоті та належному стані;

— відшкодовувати збитки та іншу шкоду, завдану ними внаслідок порушення законодавства з питань благоустрою та охорони навколишнього природного середовища, відповідно до чинного законодавства України;

— здійснювати благоустрій та утримання по периметру території, прилеглої до об'єкту або землекористування не менше 5 м, з влаштуванням благоустрою в сучасному стилі, що не суперечить архітектурі будівель, споруд з використанням сучасних будівельних та оздоблювальних матеріалів (сухопресована плитка, декоративні засоби освітлення території, урни тощо) відповідно технічних умов отриманих в уповноваженому органі;

— постійно утримувати в належному стані фасади будівель і споруд, у тому числі на об'єктах з комунальною часткою власності;

— проводити своєчасне відновлення зовнішнього вигляду ТС для комерційного використання та малих архітектурних форм некомерційного призначення, (фарбування не рідше одного разу на рік, очищення по мірі забруднення);

— відповідно до встановлених норм та правил впорядковувати надані
їм земельні ділянки (забезпечувати використання їх за цільовим призначенням,
додержуватися вимог законодавства про охорону довкілля, не порушувати прав
власників суміжних земельних ділянок та землекористувачів, дотримуватися
правил добросусідства та обмежень, пов'язаних з встановленням земельних
сервітутів та охоронних зон, за свій рахунок привести земельну ділянку у
попередній стан у разі незаконної зміни її рельєфу, за винятком здійснення
такої зміни не власником земельної ділянки, коли приведення у попередній
стан здійснюється за рахунок особи, яка незаконно змінила рельєф);

— розташовувати об'єкти торгівлі, громадського харчування, побутових послуг та розваг, в тому числі ТС на територіях об'єктів благоустрою виключно за погодженням із відповідними органами державного санітарно-епідеміологічного нагляду, органами екологічної безпеки, відповідними виконавчими органами міської ради;

— виконувати інші обов'язки у сфері благоустрою, передбачені Законом України «Про благоустрій населених пунктів», законами України, рішеннями центральних органів виконавчої влади та місцевого самоврядування, цими Правилами, іншими нормативно-правовими актами.

5. Вимоги щодо поводження з відходами.

5.1. Поводження з побутовими відходами здійснюється відповідно до державних норм, стандартів і правил.

5.2. Власники або наймачі, користувачі, у тому числі орендарі житлових будинків та нежитлових приміщень, земельних ділянок укладають договори з юридичною особою, яка в установленому порядку визначена виконавцем послуг на вивезення побутових відходів, здійснюють оплату таких послуг та забезпечують роздільне збирання побутових відходів.

5.3. Підприємства, установи, організації, фізичні особи — суб'єкти підприємницької діяльності у сфері поводження з відходами зобов'язані укладати договори з юридичною особою, яка в установленому порядку визначена виконавцем послуг на вивезення побутових відходів на певній території, на якій знаходиться об'єкт утворення відходів.

5.4. Збирання та перевезення побутових відходів у межах певної території здійснюються юридичною особою, яка уповноважена на це органом місцевого самоврядування на конкурсних засадах, спеціально обладнаними для цього транспортними засобами.

5.5. Під час проектування житлових будинків, громадських, виробничих, складських та інших споруд передбачаються будівництво та облаштування контейнерних майданчиків для роздільного збирання і зберігання побутових відходів, урн для побутових відходів.

5.6. З метою своєчасного збирання побутових відходів, створення
безпечних умов для їх зберігання, вивезення з житлових масивів і
внутрішньодворових територій, доріг загального користування та інших
об'єктів благоустрою населених пунктів і проведення масових заходів
обладнуються контейнерні майданчики, урни для побутових відходів.

У межах червоних ліній міських вулиць і доріг забороняється розміщувати контейнери та іншу тару для твердих побутових і харчових відходів.

5.7. Роздільне збирання побутових відходів здійснюється їх власниками згідно з методикою роздільного збирання побутових відходів, яка затверджується центральним органом виконавчої влади з питань житлово — комунального господарства.

Роздільне збирання побутових відходів є пріоритетним напрямком санітарного очищення та обов'язкове на об'єктах з відособленою територією (пляжі, ринки, вокзали, парки, сквери та інші місця масового перебування населення).

У разі роздільного збирання побутових відходів відбір вторинної сировини з відходів, що зібрані у контейнери або завантажені у сміттєвози дозволяється тільки на підприємствах сортування та переробки відходів відповідно до вимог законодавства про відходи та санітарного законодавства.

У разі роздільного збирання перевезення окремих складових побутових відходів, що не загнивають та не утворюють неприємних запахів, допускається здійснювати рідше за графіками узгодженими з виконавцем послуг з перевезення відходів та власником чи балансоутримувачем об'єктів благоустрою.

5.8. Великогабаритні та ремонтні відходи у складі побутових відходів мають збиратися окремо від інших видів побутових відходів.

5.9. Небезпечні відходи у складі побутових відходів збираються окремо від інших видів побутових відходів, а також мають відокремлюватися на етапі збирання чи сортування та передаватися спеціалізованим підприємствам, що одержали ліцензії на здійснення операцій у сфері поводження з небезпечними відходами.

5.10. Під час зберігання побутових відходів у контейнерах повинна бути виключена можливість їх загнивання, розкладання, розвіювання та розпилювання. Термін зберігання в холодний період року (при середньодобовій температурі -5°С і нижче) повинен бути не більше ніж три доби, а в теплий період року (при середньодобовій температурі більше ніж +5°С) — не більше ніж одна доба (щоденне перевезення).

5.11.Перевезення великогабаритних і ремонтних відходів необхідно
проводити по мірі їх утворення, але не рідше одного разу на тиждень.

5.12. У разі застосування планово-поквартирної системи збирання побутових відходів споживачі послуг виставляють (складують) побутові відходи у встановлених місцях. Забороняється виставляти та складувати побутові відходи за межами приватного домоволодіння завчасно (раніше однієї години) до прибуття сміттєвозу. Відходи повинні бути запаковані в поліетиленові пакети або сміттєзбірні мішки, таким чином, щоб під час складування та завантаження до сміттєвозу виключити можливість розкидання сміття на прилеглій території

Виконавці послуг з перевезення побутових відходів зобов'язані інформувати населення про графік вивезення побутових відходів, шляхом оприлюднення в друкованих засобах масової інформації або адресного повідомлення кожного домоволодіння, а також дотримуватись встановленого графіку.

Планово-поквартирну систему збирання побутових відходів можна застосовувати виключно на території індивідуальної садибної забудови.

5.13. У житлових будинках, що будуються висотою 5 поверхів і вище необхідно влаштовувати сміттєпроводи відповідно до вимог державних будівельних норм та державних стандартів.

Дозволяється проектування та будівництво житлових будинків без влаштування сміттєпроводів у разі проведення оброблення (перероблення) побутових відходів шляхом обладнання всіх квартир утилізаторами (подрібнювачами) залишків харчових продуктів та влаштування окремого технічного ліфту для перевезення твердих відходів.

В існуючих багатоповерхових житлових будинках дозволяється закриття сміттєпроводу у разі проведення оброблення (перероблення) побутових відходів шляхом обладнання всіх квартир утилізаторами (подрібнювачами) залишків харчових продуктів та письмової згоди всіх мешканців цих будинків за погодженням з житлово-експлуатаційною організацією, що обслуговує ці будинки.

Кришки завантажувальних клапанів сміттєпроводів на сходових клітинах повинні мати ущільнювач з гумовою прокладкою з метою герметизації та захисту від шуму. У житлових будинках, що мають сміттєпроводи, повинні бути забезпечені умови для щотижневого їх чищення, дезінфекції, дезінсекції і дератизації каналів сміттєпроводу, для чого канали обладнуються відповідними пристроями.

Для дезінфекції каналів сміттєпроводів слід застосовувати засоби,
дозволені до використання МОЗ України в цій сфері.

Використання хлорвмісних дезінфікуючих засобів для дезінфекції контейнерів та каналів сміттєпроводів забороняється.

Сміттєприймальну камеру необхідно розміщувати безпосередньо під стовбуром сміттєпроводу та забезпечувати гарячим і холодним водопостачанням та водовідведенням (улаштування трапів у підлозі).

Сміттєприймальну камеру не допускається розміщувати суміжно з житловими кімнатами квартир.

Сміттєприймальна камера повинна бути облаштовано автономним вентиляційним каналом та мати самостійний вхід з дверима обладнаними вентиляційними отворами у їх нижній частині. Вхід в сміттєприймальну камеру повинен бути ізольований від загального входу в житловий будинок та в інші приміщення, а також вікон сусідніх квартир глухою стіною (екраном).

Підлога камери має бути на одному рівні з асфальтованим під'їздом. Категорично забороняється скидання побутових відходів із сміттєпроводу безпосередньо на підлогу сміттєприймальної камери (в сміттєприймальній камері повинен бути запас контейнерів не менше ніж на одну добу). Забороняється виставляти контейнери з відходами за межі сміттєприймальної камери завчасно (раніше однієї години) до прибуття сміттєвозу.

Відповідальність за утримання сміттєприймальної камери,
сміттєпроводу, контейнерів та території, прилеглої до місць вивантаження
відходів з сміттєприймальної камери та контейнерів несе власник чи
балансоутримувач будинку.

5.14.Рідкі відходи (фекалії, сеча, помиї), що утворюються у житлових та
громадських будівлях і спорудах за відсутності централізованого
водопостачання та водовідведення слід зберігати у вигрібних ямах (вигребах).

У разі наявності дворових вбиралень вигрібна яма може бути спільною.

Вигріб повинен бути водонепроникним та мати щільно прилягаючу кришку. Об'єм вигребу розраховується виходячи з чисельності населення, що ним користується.

Вигреби необхідно очищати по мірі їх заповнення. Вивіз або перевезення рідких відходів здійснюється лише на очисні споруди. Розміщення їх на території приватних володінь, а також використання їх у якості добрива в сільському господарстві забороняється.

Вигреби повинні бути віддалені від меж земельних ділянок навчальних та лікувально-профілактичних закладів, стін житлових та громадських будівель і споруд, майданчиків для ігор дітей та відпочинку населення на відстань не менше 20 м.

На території приватного домоволодіння місце розміщення вигребу визначають самі домовласники, у цьому випадку відстань до власного житлового будинку може бути зменшено. У конфліктних ситуаціях питання щодо місць розміщення на території приватного домоволодіння вигребів розглядається місцевими органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування із залученням представників громадськості.

В умовах нецентралізованого водопостачання вигреби на території приватного домоволодіння повинні бути віддалені від індивідуальних колодязів і каптажів джерел на відстань не менше 20 м, при цьому відстань від вигребів до громадських колодязів і каптажів джерел повинна бути не менше 50 м.

5.15. В місцях масового скупчення і відвідування громадян (парки, сквери, торгово-розважальні комплекси тощо) повинні влаштовуватись громадські вбиральні відповідно до вимог санітарного законодавства з розрахунку один санітарно-технічний прилад на 500 осіб.

5.16. Обладнання внутрішньодомової каналізації та каналізування об'єктів з відведенням стічних вод у вигрібні ями забороняється.

5.17. Суб’єкт господарювання, з яким укладено договір на обслуговування, на період проведення масових громадських заходів (мітинги, концерти, спортивні змагання тощо) місця їх проведення забезпечує контейнерами для зберігання побутових відходів та санітарно — технічними приладами (туалети, умивальники) із запасами питної води та герметичними ємностями для збору рідких відходів з розрахунку на чисельність громадян, що беруть участь у заходах за нормами утворення відходів і водоспоживання.

5.18. Перевезення побутових відходів необхідно здійснювати спеціально обладнаними для цього транспортними засобами (сміттєвозами, асенізаційними машинами тощо), що виключають можливість їх розвіювання, розсипання, розливання та розпилення, а також забезпечують зручність під час їх завантаження та вивантаження.

5.19. Видалення побутових відходів обов'язково повинно включати їх оброблення (перероблення) шляхом промислового сортування з подальшим перевезенням вторинної сировини та неутилізованої складової до місць чи об'єктів утилізації, знешкодження або захоронення відповідно до вимог законодавства про відходи та санітарного законодавства.

5.20. Орган місцевого самоврядування на конкурсних засадах визначає виконавця послуг з перевезення побутових відходів з певної території міста.

5.21. Термічне оброблення (спалювання) побутових відходів, листя, гілок дерев, кущів, тощо, на території міста заборонено.

5.22. Особи, на яких покладено обов'язок по встановленню урн, зобов'язані утримувати їх у справному, естетичному стані, очищати від сміття в міру їх наповнення, але не менше ніж один раз на добу, у разі стійкого забруднення — промивати.

5.23. Власники, наймачі, користувачі у тому числі орендарі будинків розташованих в мікрорайонах приватної забудови для запобігання забруднення території сміттям зобов'язанні збирати побутові відходи у спеціально призначені для цього сміттєві баки (ємкістю не менше 50 л, виготовлені з пластику, металу з отворами в корпусі, для унеможливлення зберігання рідин)

5.24. Підприємства, організації, установи, фізичні особи — суб'єкти підприємницької діяльності зобов'язані забезпечити розміщення сміттєзбірників (урн, контейнерів) для накопичення сміття та твердих побутових відходів на об'єктах благоустрою, утримувати їх в належному санітарно-технічному стані згідно з санітарними нормами та цими Правилами;

5.25. Підприємствам, організаціям, установам, закладам фізичним особам- суб'єктам підприємницької діяльності, фізичним особам суворо забороняється створювати звалища та скидати будь-які відходи у непристосованих для цього місцях на території міста.

5.26. Власник чи балансоутримувач контейнерів для зберігання побутових відходів зобов'язаний проводити їх миття та дезінфекцію засобами, дозволеними до використання МОЗ України в цій сфері, в літній період року — не рідше одного разу на 10 діб, а в інші періоди року — не рідше одного разу на місяць. Дезінфікувати сміттєзбірники (крім урн) та місця їх розташування необхідно у радіусі 1,5 м.

5.27. Забороняється заповнювати контейнерні ємкості для збору ТПВ палаючими або тліючими відходами, снігом, льодом, великогабаритними предметами, а також відходами, що можуть псувати контейнери та спецавтотранспорт;

5.28.Спеціальні майданчики для розміщення контейнерів чи сміттєзбірників повинні відповідати вимогам, що ставляться діючими санітарними нормами.

5.29. Контейнерні майданчики повинні бути віддалені від меж земельних ділянок навчальних та лікувально-профілактичних закладів, стін житлових та громадських будівель і споруд, майданчиків для ігор дітей та відпочинку населення на відстань не менше 20 м.

На території індивідуальної садибної забудови населених пунктів відстань від контейнерних майданчиків до межі земельної ділянки приватного домоволодіння зі сторони вулиці повинна складати не менш як 5 м.

5.30.На території приватного домоволодіння місця розміщення контейнерів для зберігання побутових відходів визначають самі домовласники, у цьому випадку відстань до власного житлового будинку може бути зменшено. У конфліктних ситуаціях питання щодо місць розміщення на території
приватного домоволодіння контейнерів для зберігання побутових відходів
розглядається місцевими органами виконавчої влади та органами місцевого
самоврядування із залученням представників громадськості.

5.31. В районах забудови, що склалася, де немає можливості дотримання встановлених розривів, місця розміщення контейнерів для зберігання побутових відходів встановлюються комісією за участю архітектора, житлово-експлуатаційної організації, органів самоорганізації населення та органів державної санітарно-епідеміологічної служби. Акти комісій затверджуються органами місцевого самоврядування.

5.32. Кількість контейнерів для зберігання побутових відходів визначається чисельністю населення, що ними користується та нормами утворення відходів. Сумарний об'єм контейнерів для зберігання побутових відходів повинен перевищувати фактичний об'єм їх утворення на 25 відсотків.

5.33. Збирання відходів на територіях кладовищ здійснюються їх власниками в спеціально відведені для відходів місця.

6. Порядок здійснення благоустрою та утримання території

міста Жито